Előadás, elhangzott a KDNP XIV. kerületi
szervezetének rendezvényén 2003. február 20.-án.
A második világháború idején már felnőtt
fiatalemberként átéreztem az ország akkori vezetőinek megoldhatatlan
kényszerhelyzetét, amibe kerültek. Teleki gróf öngyilkossága pedig mélyen
megrendített, miként történelmünknek hasonló sorstragédiái. Naivul, lelkesen
arra gondoltam, hogy milyen békés lehetne sorsunk, ha magyar európaiként
élhetnénk. Ettől a víziótól az Európai Egyesült Államok híve lettem.
1960-ban egy nyugaton írt német
tanulmányt olvastam. A szerző adatokkal bizonygatta, grafikonokat közölt, hogy
mennyivel több lakóinak száma, erősebb az integrált gazdasága, mélyebb és
gazdagabb a kultúrája, legfőképpen nagyobb a szellemi ereje Európának, mint az
öreg földrészt kijátszó két primitív szuperhatalomé. Tovább mélyült
lelkesedésem az Egyesült Európáért. Végre elérkezett a várt pillanat és mégsem
vagyok most már egyértelműen lelkes.
Az Acél és Szén Közösség piaci
társulásából fejlődött ki az Európai Unió. Fejlett gazdasági rend és szociális
piacgazdaság jellemezte a XX. század második felében a társulásban résztvevő
országokat. Mostanra az unió gazdasági hatalma politikaivá is bővült. Az Európai
Unióhoz történő csatlakozás számunkra elsődlegesen gazdasági szempontokból
mérlegelendő.
Nem tanácsos egy fejlett társadalmi és
gazdasági rendhez kapcsolni egy alacsonyabbat, hacsak nem gyarmati sorsra
szánják. Mint ahogy a gazdagok klubjában sem sok remélni valója van egy
szegénynek. Előbb módossá kell válnia, hogy jól érezze magát a gazdagok között.
Ez a gyarapodás maradt el az eltelt tizenhárom év folyamán a meghívott szegény
országok esetében. Részben a rendszerváltás hibái, tévedései miatt. Másrészt
pedig a felszabadító nyugat önkorlátozásának hiánya okán. Az idő előtti
pénzéhség kielégítése okából következően megszállták a piacainkat,
gyarmatosították gazdaságunkat, ahelyett, hogy előbb segítettek volna megerősödni,
talpra állni a piacgazdaság viszonyai között. Most ezért szegényen kell belépni
az Unióba, ami előre nem látható problémák seregét veti majdan fel.
Miért
szegény Magyarország?
A magyar gazdaság 1989 előtt neves
közgazdászok szerint nem volt válságban, csak az egyes állami nagyvállalatok.
Az ország bruttó hazai terméke a másodgazdaságot is beleszámítva Görögország és
Portugália színvonalát érte el. A belső adóssága pedig jelentéktelen. Berend T.
Iván akadémikus szerint is azonban a rendszerváltás során lebontották a
szocializmus lerakott alapjait és tértek vissza a XIX. századi laisser-fair
piacgazdasági modellhez, amit már a XX. században mindenütt megtagadtak.
Nem hatékony nemzeti érdekeket védő
piacgazdaságot építettek a rendszerváltók, hanem a külföldi behatolók és az
uniós elvárások érdekében alakították át a gazdaság szerkezetét, valósították
meg a mérhetetlenül igazságtalan vagyon- és jövedelem elosztást, és rombolták
le a szociális gondoskodást. A privatizálással széthordták, tönkretették,
ellopták a termelői vagyont. A kimutatott és a bújtatott – nyugdíjasok közé
sorolt – munkanélküliek száma együttesen közel egymillió. A magas inflációval
tizenhárom éve állandóan sarcolják a lakosságot. A külföldi és belföldi adósság
soha nem látott magasságba szökött. A külkereskedelmi forgalom éppúgy birodalmi
deformáltságban szenved, mint a szovjeturalom idején. A gazdaság belföldi
résztvevői erőtlenek, a külföldiek pedig természetszerűleg kiviszik az
eredményeiket. A rendszerváltó gazdaságpolitika minden mutatója nemzetközi
összehasonlításban az utolsók közé juttatta Magyarországot.
Mindezeket letagadhatatlanul tanúsítja a
több mint ötmillió embernek a szegény sorba juttatása és a látható nyomor
megjelenése. Az Európai Unióval nem konform, rossz gazdaság és életszínvonal,
gyarmati társadalmi szerkezet, erkölcsi züllés, korrupció mellett az ilyen
állapotbani belépést szorgalmazó irányítók hallatlan felelőtlensége is
bizonyítást nyer. Azért szegény Magyarország, mert a gazdaságpolitika a
külföldi behatolók érdekeinek, az uniós elvárások elé menve, szándékosan
„építette le”, tette tönkre a magyar gazdaságot és taszították emberek millióit
szegény sorba.
Amivel
hitegetnek
A belépést szorgalmazók érvei közül a
legfontosabbak a szocializmus rózsaszínűre festett vágyálmaikhoz hasonlóak:
-
Mindenki
jobban fog élni, és a bérek a csatlakozás után gyorsan növekednek.
-
Gazdaságunk
gyorsan eléri az uniós átlagot.
-
Külföldi
tőke még több jön be az országba.
-
A
felzárkózáshoz ingyen pénzt kapunk.
-
A
trianoni ország csonkítás következményeit enyhíteni tudjuk az unión belül.
Ezek többnyire megalapozatlan érvelések,
amelyeknek igen csekély, vagy semmi alapja nincsen.
Legszegényebbek
várható sorsa az Unióban
Országunkban több mint a lakosság fele
anyagi, szellemi és erkölcsi leépülést okozó szegény sorba jutott, és megjelent
a számottevő nyomor is. Legnehezebb helyzetbe a munkanélküliek, nyugdíjasok és
a minimálbéren élők jutottak. A belépés után szinte kilátástalan a sorsuk,
mivel jövedelmükből nem tudják az uniós árakat követő piacról a
létfenntartásukat biztosítani. A rendszerváltás kárvallott másfélmillió
munkanélkülijéből már csak negyedmillió a nyilvántartott. Hétszázezret eldugtak
korengedménnyel a nyugdíjasok közé. Ilyen módon nem a kimutatott 6%-os, hanem a
24%-os mértékű munkanélküliség a valós. Ezzel a 38 országot összehasonlító
kimutatásban a legutolsók vagyunk. Előttünk Bulgária 17%-kal sokkal jobb
nálunk. Hasonlóan lehangoló a gazdaság szervezettségét jelző gazdasági
aktivitást és foglalkoztatást vizsgáló összehasonlítás is. Ebben is a
legutolsók vagyunk. A tizenhárom éve tartó infláció is a szegényeket sújtja a
legjobban.
Nyugdíjasok, munkanélküliek,
minimálbéren élők családtagjaikkal együtt az ország lakosságának több mint a
fele, havi 45.000 Ft alatti jövedelemből tengődik. Mi lesz a sorsuk ezeknek az
embereknek, ha a közlekedés költsége, a kenyér, a liszt… villany, gáz, víz ára
tovább növekszik? Világpiaci áron adott gáz és áram kifizetése után mi marad az
élethez szükséges többire?
Gondolkodik és gondoskodik valaki
ezeknek az embereknek a sorsáról? Van már valamilyen elképzelés, terv, hogy
ezekkel a szegénységre ítéltekkel mi fog történni? Van erre az illetékeseknek
uniós válasza? Ha igen, akkor miért nem mondják el a szavazás előtt! Ha nincs,
akkor kormányzati szinten kell belátni, hogy éretlenek vagyunk gazdaságilag a
belépésre, és haladékot kell kérni a megerősödéshez.
Árak
és bérek összhangjának hiánya
Az Unióba lépés egyik legnagyobb
kihívása ugyanis az uniós árakhoz a hazai bérek felemelése. Ehhez nemcsak
gazdasági növekedés, hanem a gazdaság hatékonyságának javítása is szükséges. A
hatékony vállalkozások külföldiek tulajdonában vannak. A hazai vállalkozások
pedig nem elég hatékonyak arra, hogy bért tudjanak emelni. A bérek, az
életszínvonal növelésének lehetősége az Unióba lépés után sem változik meg
rövid időn belül.
A külföldiek
a jelenlegi alacsony bérek és adókedvezmények miatt jöttek fölös számban az
országba. Az adókedvezmények szükségszerű megvonása után a befektetőket már
csak az alacsony bérek kötik ide, ami ellentmond reménybeli várakozásainknak, a
bérek emelésének. A külföldiek egyébként sem azért vannak, hogy béreinket és
életszínvonalunkat javítsák. Sokkal inkább saját profit érdekeik növelésének
szándékából települtek ide.
A rendszerváltás vesztesei, szegényeink
a nyertesektől várhatnák el joggal sorsuk jobbra fordítását, mivel erőfeszítés
nélkül ajándékba kapták a vagyont, a gazdasági hatalmat a magyar társadalomtól.
Új tőkéseink, a kommunista gazdagok
csak az igénytelen többtermelésben gyakorlottak. A piacgazdaság igényes
minőségi, jobb, olcsóbb, hatékony gazdálkodásához nem értenek. Ezt a
közelmúltban, nyíltan beismerték. Képviseletük elnöke megtámadta a jegybank elnökét
az erős forint miatt, ami az infláció egyik hathatós ellenszere. Kornai János
szerint az infláció nem sorscsapás. A kormányok, a politikusok, és nálunk a
jelek szerint a gyárosok is mögötte állnak, ők csinálják. Az infláció megöli a
piacgazdaság lényegét, a verseny selejtező erejét, a tervgazdaság feletti éltető
fölényét. Az inflációban mindenki emeli az árakat. A nyereség és az
életképtelen vállalkozás egyaránt. A jó extraprofithoz jut, és még a hatékonyságot
növelő fejlesztés költségeit is megtakaríthatja. A rossz, a selejtes
vállalkozás pedig megmenekül, életben maradhat. Tehát nem hull a férgese! A
piacgazdaság, a verseny elveszíti értelmét. Nálunk talán még nincs is
piacgazdaság!
A Horthy- és a kommunista rendszer
egyaránt akart és tudott gyorsan erős pénzt teremteni. A mostani kormányok még
tizenhárom év elteltével is az inflációt akarják, gyenge gyárosaink
versenyképességének, „hatékonyságának” védelmében fenntartani. A hírhedt
privatizálásunk árát is a bérből és fizetésből élőkkel fizettették meg. Most
még a működésük fenntartásához is a szegények további sarcolása szükséges az
inflációval. Sajnos azért aligha gondolhatja bárki is, hogy ezen a színvonalon
vélekedő gazdaságunkat „fenntartók” képesek lesznek majdan az Unióban az
ötmillió szegény ember bérét a szükséges színvonalra felemelni. Az árakat minden
bizonnyal, a béreket pedig aligha. Hozzáértő, hasznos új nemzeti tőkés réteg
kialakulását, megerősödését a kis- és
középvállalkozások köréből várhatjuk. Ezeket azonban ez ideig egyik kormány
sem támogatta hatékonyan. Ezért jelenleg nincsenek abban a helyzetben, hogy az
Unióban azonnal képesek legyenek a kívánatos színvonal elérésére. Gazdaságunk
három fő szereplőjétől tehát szegényeink, a társadalom sem várhatja a bérek
emelését, és az életszínvonal látványos növelését az Unióba belépő
Magyarországon. Az árak várhatóan igen gyorsan, a bérek pedig nagyon lassan
fognak növekedni. A szegények még szegényebbek lesznek. Miként a rendszerváltás
árát is, éppúgy az Unióba lépését is megint a társadalom szegénysorban élő
lakóival fizettetik meg a magyar kormányok.
Trianon
átjárhatóságának illúziója
Nyomós érvük a belépést igenlőknek, hogy
az Unión belül enyhíthetjük, rendezhetjük Trianon problémáit. Merő illúzió! Az
Unió sohasem hoz kedvezőtlen döntést hat tagja ellenére az érdekünkben. Trianon
rendezésére csak két út létezik. Egyik az erőszak, háború, mint a csecsenek,
vagy az írek, baszkok földalatti mozgalma, ami azonban terror. Nekünk
hazafiságunk, önérzetünk, összetartásunk, bátorságunk, szándékunk, erőnk,
pénzünk egyikhez sincsen. A másik út, ami az egyetlen lehetőségünk, a gazdasági
verseny adta megerősödés. Japán és Németország példát mutatott arra, hogyan
lehet a győztesek közé jutni. A trianoni határokon átívelő gazdaságot kell
felépíteni szomszédainkkal, elszakított magyar testvéreink segítségével.
Gyarapodjunk, gazdagodjunk velük együtt. Erre a lehetőség szinte korlátlan,
mert szomszédainkkal a külkereskedelmi forgalmunk csak 3-4%. A Kárpát-medence
földrajzi és gazdasági ereje kihasználatlan. Még az uniós belépésnél is előbbre
való lett volna a politikai, de legfőképpen gazdasági kapcsolatok fejlesztése
szomszédainkkal, a forgalom növelésével, nyersanyagaik feldolgozása, vegyes
vállalatok alapítása és tőkekihelyezések szorgalmazásával.
A Visegrádi Szövetség felújítása nagyon
jó ötlet volt. A köztársasági elnökök utaztak, találkoztak, tárgyaltak,
csevegtek, nyilatkoztak, és újra utaztak… Szorgos munkálkodásuk eredménye
szinte semmi. Országaik egymás közötti külkereskedelmi forgalma nevetségesen
kevés, 6%-ot ér el. Az uniós belépési tárgyalásoknál sem érvényesítették
országaik hatvanötmilliós tömegének súlyát, pedig egységesen fellépve a német
gazdaság után következők piaci erőben. Az elnökök jó szándéka láthatólag nem
sokat ért, ha hiányzott a mögöttük álló kormányok felelősségteljes készsége a
végrehajtásra, és elmaradt a beszámoltató számonkérésük is.
Egyéb
érvek
Az igen szavazásra ösztönzőknek érve még
a külföldi tőke beáramlásának további lehetősége. Nincs szükségünk olyan
befektetőkre, akik piacainkat viszik el, modern gépeinket szerelik le, gyárainkat
zárják be (cukor-, növényolajipar) és működésük eredményéből alig hagynak
valamit országunkban. Az igen szavazásra biztatóknak még az az érvelése sem
igaz, hogy ingyen pénzhez jutunk a felzárkóztatáshoz.
Miként
lépjünk be az Európai Unióba?
A rendszerváltó években már
felismerhettük, hogy a politika a gazdaságot szolgálja. Még a háború is üzlet a
piacgazdaság viszonyai között. Szervilis politikánk eredménye a mostanra
kialakult gyenge gazdaságunk. Az uniós belépésünk is üzlet, ahol fel kell vetni,
hogy mit kapunk és mennyit kérjünk. Mi előre mindent odaadtunk az Uniónak,
kaptuk cserébe az amorális fogyasztói szemléletet, a kiüresedett erkölcsi
felfogásukat, a mindenható pénzisten imádatának rögeszméjét, a kezelhetetlen
szegénységet, míg végül most felajánlják a belépés lehetőségét. Meghívnak egy
gazdasági versenyre, mielőtt mindent megtettek annak érdekében, hogy az új rend
kiépítése ürügyén gazdaságunk leépüljön és az életszínvonalunk még mélyebbre
süllyedjen, mint korábban volt. Beléphetünk az Unióba másodrendű, segéd népnek.
Politikai szerepünk a volt szovjeturalmat szenvedő társainkkal együtt legalább
olyan fontos, mint az Unió gazdasági piacnyerése. Ütköző zóna maradunk, most a
nyugat védelmében.
Manipulált még a szavazásra feltett
kérdés is. Belépni, vagy nem csatlakozni! A korrektül megfogalmazott kérdés így
hangozhatna: Jelenlegi lepusztított gazdasággal és szegényes életszínvonallal
lépjen be Magyarország az Unióba, vagy előzőleg erősödjön meg gazdaságilag, és
csak ezt követően kérje felvételét?
Nemzeti érdekeinket tekintve a belépés
eldöntéséhez az alábbi szempontok szolgálhatnak útmutatóul a szavazásnál.
1.
Magyarország
a földrész közepén fekszik, tehát Európához tartozunk, és természetesen jó
lenne, ha most léphetnénk be az Unióba.
2.
Az
Európai Unió azonban a jómódú, gazdag országok gyülekezete.
3.
Mi
magyarok jelenleg szegények vagyunk. Kormányaink bűne, hogy az eltelt
tizenhárom év alatt gazdaságunkat, életszínvonalunkat nem erősítették, hanem
meggyengítették. Ezért most csak gyarmati társadalmi-gazdasági színvonallal
csatlakozhatunk az Unióhoz.
4.
A
gazdagok és szegények együttélése mindenütt problémákat vet fel, feszültségeket
okoz, ezért most szegényen nem tanácsos belépni a közösségbe.
5.
Az
Unió nem arra kér fel ugyanis, hogy gazdaggá tegyen bennünket. Sokkal inkább saját
politikai és gazdasági érdekei miatt hívnak meg.
6.
Ha
most belépünk, évtizedekre konzerváljuk gyarmati másod-, harmadrendű sorsunkat.
7.
Gazdasági
fellendülésünkért magunknak kell megdolgozni még az Unióban is. Csakhogy
belépés esetén ez sokkal nehezebb feladat, mert mozgásterünk korlátozott,
lehetőségeink kisebbek, választási szabadságunk szűkül, döntési jogaink
behatároltak, önállóságunk nincsen. Csekély a lehetőségünk arra, hogy akaratunk
szerinti módon, minőségben, mennyiségben, időben építsük gazdaságunkat. Szűk
keretek között mozoghatunk csak az Unión belül, ami nem kedvez a gazdaság
építésének.
8.
Szegényen
belépve mindig csak problémát, gondot jelentő, nagyon sokadik periférián lévő
ország maradunk a közösségben. Ennek megfelelően kezelve kitörési lehetőségeink
csekélyek lesznek. Ilyen helyzetben még a kényelemszerető vezetőink sem törik
magukat a minél eredményesebb menedzseri teljesítmények felmutatására.
9.
Önállóan
viszont, vezetőink elé sokkal nagyobb követelményeket állíthatunk, és több
teljesítményt kérhetünk tőlük számon, mintha egyek lennének a sok közül, és még
felmentésként Brüsszelre is hivatkozhatnak.
10. Unión kívül is
Európában maradunk, ott ahol Svájc, Norvégia és mások tanúsága szerint is lehet
még élni.
11. Most kívül
maradva azonnal hozzákezdhetünk tudásunk, tehetségünk, szorgalmunk segítségével
és hozzáértőbb vezetők választásával gazdaságunk és életszínvonalunk
megerősítéséhez.
12. Megerősödve
egyenlő partnerként kérhetjük felvételünket az Európai Unióba, ahol helyünk van
és nem szegényként szívesebben is fogadnak.
Most szavazzunk tehát nemmel. A
szavazást követő nappal kezdjünk hozzá az ország építéséhez. Olyan hazára van
szükségünk, amely nem hitelekből tengeti sorsát, és munkája eredményének zömét
nem uzsorakamatokra vesztegeti el, hanem önállóan képes lábon állni, és
egyenrangú partnernek számít.
Természetesen ez az elsőrendű erősek, a
nemzetben gondolkodók küzdelmes, fáradtságos útja. A másik, az azonnal
belépőké, a kényelmes, csodaváró, mások hátán előre jutó gyenge másodrendűeké.
Ezen két út közül kell választani. Döntésünk sorsunkat formáló, jövőnket
meghatározó lépés!
Elgondolkodtató
Jelenlegi gazdasági helyzetünkben alkalmatlanok
vagyunk a belépésre. Meghívásunk birodalompolitikai indokokkal magyarázható.
Próbáljuk egyszer már mi is ki a véráldozat nélküli, de búsás hasznot hajtó
semlegességet. Ez ideig még mindig rosszul mértük fel a várható győztest. Ne
reménykedjünk, hogy jelenlegi vezetőink okosabbak, mint a korábbiak voltak.
Egyébként is, a már zajló amerikai, európai, orosz birodalmi vetélkedésből
tanácsosabb lenne kívül maradni. Irak olajban gazdag ország, a franciák és
németek a béke helyett sokkal inkább érdekeiket védenék, amit az amerikaiak az
olajjal együtt akarnak megszerezni. Ebben a birodalmi csatározásban fordulunk
szembe reménybeli uniós partnereink többségével, mielőtt még csatlakoznánk.
Ebből is kiviláglik, hogy nemcsak gazdaságilag, de politikailag is nagyon
éretlenek vagyunk még a belépésre.
Geopolitikai fekvésünk miatt mindig
fontosak vagyunk a nyugat védelmi, vagy támadó szándékai számára. Nyugat
védelméért eddig csak rosszat kaptunk viszonzásul cserébe. A török
megállításáért Habsburg gyarmatosítást és Trianont. A második világháborúban
Budapest feláldozásával megmenekült Bécs a kegyetlen szovjet győztesek
garázdálkodásától, és kevesebb területet szállhattak meg nyugaton az oroszok.
Kaptunk cserébe másodszor is Trianont és a rágalommal ránk nyomott bűnös nép
bélyegét.
Jugoszlávia lerohanásához a nácik is
országunkat használták. Horthy ezért legalább megkapta a Délvidéket. Mit adtak
most hasonló szolgálatért az amerikaiak? Semmit! Még autonómiát sem a szerb
uralom alatt szenvedő magyar testvéreiknek, miközben a többi ott élő népnek
önálló államokat hoztak létre a beavatkozók. Most megint fontosak lettünk Irak
miatt. Ha már segítünk, miért nem kérünk valamit cserébe, miként a törökök.
Például az amerikai sivatagban porosodó több száz F-16-os vadászrepülőből
néhányat védelmünk szolgálatára, avagy segítséget a határon túli testvéreink
helyzetének rendezéséhez. Mindig mi adunk, és sohasem kérünk. A gazdaság, a
politika pedig mindig üzlet, amiben az adokért, kapok jár. Miért nem élnek
ezzel a lehetőséggel sohasem vezetőink is?
Megjegyzés!
2016. június 10.
Érthetetlen, felfoghatatlan az a
passzivitás, felelőtlenség, amit az értelmiség az ország, a társadalom
életszínvonalát, jövőjét jelentő rendszerváltás során mutatott, gyakorolt!
MÁNDOKI ANDOR
Meggondolások
és következtetések
Post
scriptum 2016
A betűkkel rótt soroknak nem célja a
dicsekvés, hogy „ugye mi megmondtuk”. Sokkal inkább az, hogy felhívja a
társadalom irányítóinak a figyelmét a gondolkodó, előrelátó tudás
megkerülhetetlenségére. Az okos ember a
mások hibájából tanul, az értelmes a sajátjából, az ostoba még arra sem veszi a
fáradtságot, hogy a kudarcainak az okát felmérje és beismerje.
Az 1990. utáni keresztény-nemzeti,
kommunista és liberális egymást követő pártok és kormányok a szociális
piacgazdaság programjával jutnak hatalomra és azon már a gyarmatosító angolszász-izraeli
vadkapitalizmust valósítják meg. Aligha vannak olyanok, akik az események
alakulását a véletlen művének tulajdoníthatják. Épeszű emberek nyilván
következtetnek arra, hogy ebben az esetben is egy félelmetes háttérerő létezik,
amelyiknek a szociális piacgazdaság, a közjó érdekei ellenére való. Ezért ennek
létrejöttét megakadályozza, elpusztítja. Ezt holmi gyerekes
összeesküvés-elmélet huhogással lesöpörni, a társadalmat hülyének tartva
eltitkolni ostobaságra, vagy terrorra utaló viselkedés, akár még lefizetésre is
utaló lehet.
Egyértelmű,
hogy a rendszerváltás a kommunista-szocializmus és a kapitalizmus, a
tervgazdaság és a piacgazdaság, ebben is a szociális piacgazdaság és a
gyarmatosító, rabló vadkapitalizmus választásának küzdelmét jeleníti meg. A szociális
piacgazdaság a kapitalizmus emberi, élhető formája. A tőke és a munka egyenlő
arányban osztozik a gazdaság eredményén. Van egyéni gazdagodás, profit tisztességes,
szociális gondoskodás az állam felügyelete mellett. Ez a munkán alapuló, közjót
teremtő gazdasági rend már bizonyított a XX. század második felében
Nyugat-Európa egyes államaiban. Ennek vitatására csak az ostoba liberálisok
vetemednek. A másik rend a hitellel való eladósítás, a munkanélküli
pénzszerzés, a kamat, a korlátozatlan profitszerzés az egyén gazdagodására. Ezt
a pénzimádó hatalom akarja, gyarmatosítani a Földet egyeduralmának
létesítésére. Ez a gazdasági rend győzött. Ez adósította el az államot, az
önkormányzatokat és a lakosságot, ez fosztotta ki inflációval a társadalmat,
építette le a gazdaságot, hozta létre a munkanélküliséget, kommunista bérekkel
és uniós árakkal nyomorítja el az életszínvonalat és így tovább…
Az
elmúlt 150 év során négy rendszerváltást éltünk át, szenvedtünk el. Az elsőben
1900-ra gazdaságilag úgy megerősödtünk, hogy az angol követ arra figyelmezteti
gazdáit, a németek mellett a magyarok is veszélyes versenytársak lesznek a
piacokon. Trianon után 15 évre Ausztriával, Svédországgal kerültünk azonos
szintre. A kommunistáknak az agrár országból egy agrár-ipari országot építenek
fel a megtűrt értelmiségiek 1965-re. Mindhárom esetben a zsidó-keresztény
tízparancsolat erkölcsi alapjain nevelt értelmiségnek köszönhető a sikeres
váltás. A negyedik rendszerváltás
fiaskója a kommunisták és a liberálisok nevelte értelmiségi elitnek a bűne.
Tudomásul kell venni, hogy a társadalom életszínvonalát az értelmiségi elit
hozza létre. A háttérhatalom mellett ezért jogosan szidhatjuk saját lumpen
értelmiségünk elitjét is! 2010-re életszínvonalunkat az istentelen,
kozmopolita, kommunista, liberális lumpen értelmiségünk elitje teremtette meg.
Felelősök az előbbi közgazdászok,
bűnrészesek a hasonló jogászok, mérnökök és a pedagógusok. Az utóbbiak azért,
mert csak ilyen eredményekre képes értelmiséget neveltek ki. Képességeikből
csak ennyire futotta, de azért protestálnak, több pénzt követelnek és
sztrájkolnak. Megfeledkeznek arról, hogy az általuk nevelt értelmiségiek
eredményei miatt elégedetlenkednek!
Ha
a társadalmunk életszínvonala „hiányos”, elégtelen, sok a szegény ember és
megjelenik még a nyomor is, akkor nem rosszindulatú elfogultság elsősorban a
közgazdász elitet okolni?
Az előző század kilencvenes éveinek
elején a konzervatív kormány egyik államtitkár asszonya közgazdász, egyetemi
tanár a csalárd külső eladósításunkról akként vélekedik: …visszafizetését akkor
is teljesítjük, ha tönkre megy belé az ország… Azóta is oktatja a fiataljainkat
szakmai tudásra és hazaszeretetre és az ország tönkre is ment!
Közgazdaságtan
oktatása a Corvinus Egyetemen
A Corvinus Egyetem távozó Rektorának a
véleményét érdemes megismerni a Magyar Nemzetből (2016. 06. 06. szám) az
intézmény elkötelezettségét illetően a közgazdasági tudomány oktatásáról. Vegyük
tudomásul, hogy a Corvinus Egyetemen ortodox akkreditált tudományt tanítanak. Ott „hatalmas tudással és tapasztalattal
rendelkező kollégák tanítanak”! Sokuknál azonban a „hatalmas” helyett elég
lenne a megkövetelhető, alapvető, hozzáértő gyakorlati tudás is. Ennek hiánya
derül ki az akkreditált oktatottakból a megvalósításuknál! Vonatkozik ez a
jelenlegi Washingtoni Konszenzus nevű gazdaságpolitikára is, amely társadalmunk
silány életszínvonalát eredményezte. A kormány és az MNB által szorgalmazott
unortodox gazdaságpolitika a sivár életszínvonalunk jobbítását valósíthatná
meg. Ez a Rektor szerint ominózus (átkos, baljóslatú, végzetes), ezért nem
akkreditált, nem oktatott az egyetemen, miközben a pluralizmus nevében az
egyetem kötelessége, hogy a hallgatóinak „megjelenítsen különböző elméleteket,
irányzatokat”. Az egyetem az adófizetők pénzéből (kormány) működik, az MNB-től
elfogad 200 millió forintot támogatásként, viszont csak a liberális ortodoxiát
oktatja, a keresztény unortodoxiát kirekeszti az egyetemi oktatásból!
Kirívó, hogy az egyén
gazdagodását, a közjó teremtését hirdető két gazdaságpolitika közül a szociális
piacgazdaságot a gazdaságról egyes nyilatkozók, újságírók, riporterek,
politikusok, szakemberek… elhallgatják, és még azt sem merik tudni, hogy
létezett, sikeresen működött és eredményeiről semmit sem mondanak, tudnak. Kirekesztő, hogy a média nem ütközteti a
két meghatározó gazdaságpolitika eredményeit. Kirekeszti a társadalmat az
információs szolgáltatás kötelezettségéből. Felháborító,
hogy a közgazdasági egyetem ideológiai alapon mellőzi az unortodox szociális
piacgazdaság oktatását.
Az
Egyetem kötelessége lett volna 2003-ban figyelmeztetni a kormányt és a
társadalmat, hogy gyenge gazdasággal nem szabad belépni az Európai Unióba.
Előbb meg kell erősíteni a gazdaságot és csak utána jöhet a belépés. A
liberális globalizáló törekvések, utasítások megvalósítása érdekében,
ideológiai szolgálatában ezt nem tette az Egyetem.
Végszó
Ha ilyen oktatásban részesülnek a
közgazdász hallgatók, akkor ne csodálkozzunk, hogy országunk gazdaságának helye
az Unión belül az utolsók között van és marad, a társadalom többsége pedig
gyarmati kizsákmányoltként tengeti életét.
Miért
tartunk adónkból fizetett olyan egyetemet, amelyik a társadalom
életszínvonalának javítása ellenében oktat. Követeljük arrogáns arcátlanságának
felszámolását!
Budapest, 2016. június 10.